Segona conferència sobre el Musical Americà

Divendres, 7 de maig de 2010
La Secció de Cinema de la Comissió de l'Agermanament Matadepera-Mariapfarr va continuar aquest divendres el cicle de tres conferències sobre l'esplendor del Musical Nordamericà que imparteix Albert Beorlegui. En aquesta segona conferència es va analitzar el període comprès entre 1939 i 1951. El musical nordamericà, que havia assolit unes notables quotes d'excel·lència a finals dels anys trenta, haurà d'adaptar-se, com tota la indústria cinematogràfica a les exigències dels esdeveniments bèl·lics que arrenquen a finals de l'any 1939. Hollywood s'abocarà en oferir evasió a un públic més assedegat que mai d'ella i per aquest motiu el musical serà un dels gèneres preferits. Acabada la guerra, es consoliden noms que havien començat a desputar anys abans: el productor Arthur Freed, els directors Stanley Donen i Vincente Minnelli, i una nova generació d'actors, capitanejada per Gene Kelly, arraconaran els senzillets musicals de Fred Astaire i Ginger Rogers. En aquesta segona sessió s'analitza com les grans productores de Hollywood van tractar el gènere a la segona Guerra Mundial, i es van resseguint els noms capitals d'aquells anys. Xavier Cugat, Judy Garland, Gene Kelly, Fred Astaire, Carmen Miranda, Cary Grant, Frank Sinatra, són algunes de les estrelles que ens visitaran. I fragments de "Noche y día", "Levando Anclas", "Un día en Nueva York", "Cita en San Luis" i "Aquella noche en Río" són també alguns dels que es veuen. Aquesta segona part va acabar amb "Un americano en Paris", un dels cims del gènere.
Darrera actualització: 23.08.2017 | 15:54