Permet assegurar la qualitat en els serveis d’ús públic.
El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac està acreditat amb la certificació Q de Qualitat Turística des del 2007, una eina de gestió que permet assegurar la qualitat en els serveis d’ús públic, considerant sempre la seva compatibilitat amb la protecció del patrimoni natural i cultural i la millora continuada.
Anualment, es revisa el grau de compliment del sistema mitjançant una auditoria en què s’analitzen els documents, procediments i requisits que s’han d’assolir així com l’evolució que permeti la millora continuada en la gestió administrativa vinculada a l’ús públic i també en l’atenció als visitants.
Les principals recomanacions sorgides de l’auditoria del 2023 celebrada el passat 19 d’octubre, han estat, d’una banda, l’adaptació del Pla de millora perquè sigui compatible i més integrat en la gestió del Parc., però també es van tornar a valorar les enquestes de satisfacció i el fet que costa que els visitants participin.
L’auditoria també fa èmfasi en la formació dels treballadors, com a garantia de millora en l’atenció als usuaris del Parc, i, finalment, en la necessitat de fer més visible el tipus d’accessibilitat dels equipaments, tant a la pàgina web com a les diverses publicacions del Parc.
L’òrgan impulsor i de gestió del sistema de qualitat en espais naturals protegits, l’anomenada Q de Qualitat Turística, és l’Instituto para la Calidad Turística Española (ICTE). Fruit de la col·laboració entre la Secretaria General de Turisme del Ministeri d’Economia, l’ICTE, la Federació Europea de Parcs Naturals i Nacionals (EUROPARC) i alguns espais naturals protegits com ara el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, va néixer la norma UNE 187002, que va establir els requisits que defineixen el nivell de servei al visitant en un espai natural protegit. La norma actualment vigent és la UNE-ISO 18065.
A la imatge, visitants al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac (Foto: Ricard Badia).