Agilitzar la burocràcia administrativa

Divendres, 15 de març de 2024

L’Ajuntament automatitza els tràmits més mecànics.

Un dels elements que defineix l’administració pública és la burocràcia, on, amb la idea de preservar la seguretat jurídica, s’estableixen uns protocols i procediments que els alenteixen i que acaben esdevenint incomprensibles pel ciutadà que no hi estigui avesat.

Utilitzada en un sentit pejoratiu, la burocràcia no sempre ha aprofitat tots els avantatges de les noves tecnologies i la transformació digital que s’ha operat en la immensa majoria d’àmbits de la nostra societat. Fins ara.  

L’Ajuntament de Matadepera ha iniciat fa mesos un procés on alguns dels tràmits més mecànics que es tramiten es poden fer a través de la robotització. Després de l’Ajuntament de Barcelona, el de Matadepera s'hi ha afegit, a l’àrea d’intervenció, concretament.

“No estem parlant d’un humanoide que agafa els impresos, els hi posa un segell i els passa a un altre departament”, ironitza Laura Ríos, regidora de Noves Tecnologies, “sinó de guanyar temps en aquells procediments molt rutinaris, que no requereixen cap especialització i que agilitzen la burocràcia i permet guanyar temps”.

En el seu moment es va demanar a un empresa externa que valorés quins procediments es podien automatitzar a Matadepera, i dels 48 establerts a l’administració pública local, 13 en són susceptibles, tot i que el que s’executaran seran la preparació de l'excel horari; el tractament de factures de subministraments; la introducció dades residus, i el resum de residus. El darrer en incorporar-se serà el gestionar els tràmits sobre pobresa energètica, que requereix agilitat per tal de protegir col·lectius vulnerables.

"Amb aquest procés de digitalització de la burocràcia, el ciutadà estarà comunicant-se amb una administració pública més ràpida que tindrà automatitzats part dels seus tràmits més mecànics", conclou Rios. 

Darrera actualització: 14.03.2024 | 08:35