Com registra?

Primer de tot, cal tenir en compte una sèrie de consideracions prèvies sobre les característiques que ha de complir una associació per poder ser reconeguda:

  • El mínim de persones per constituir una associació ha de ser 3.
  • La unió és de manera lliure i voluntària.
  • Es persegueixen conjuntament uns objectius i es volen dur a terme activitats en comú.
  • Aquests objectius i/o activitats comunes poden perseguir un interès general (benefici per tota la societat) o un interès particular (quelcom concret que només interessi aquestes persones). Això diferencia les associacions de les fundacions, ja que aquestes últimes només poden perseguir l’interès general.

Prèviament a la inscripció en aquest registre, cal que l'entitat estigui degudament constituïda i registrada en el registre oficial d'entitats que li correspongui.

És obligatori presentar la documentació de manera telemàtica mitjançant instància a la Seu Electrònica de l'Ajuntament. Enllaç aquí.

En cas d’actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s’ha de presentar la documentació acreditativa.

La inscripció al RME és gratuïta.



DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR:

  • Estatuts de l’entitat signats pel registre oficial corresponent
  • Acta fundacional de l’entitat.
  • Resolució d’inscripció al registre oficial corresponent.
  • Número d’Identificació Fiscal (NIF).
  • Declaració Responsable: podeu descarregar-la Aquí.
  • Relació d’activitats previstes i pressupost aproximat anual.
  • Formulari de sol·licitud d'inscripció: podeu descarregar-lo Aquí