Notícia actualitzada a les 08:50h
La Diputació de Barcelona acaba de publicar un nou visor interactiu, el DIBAròmetre amb els resultats de l’enquesta sobre la percepció ciutadana del municipi, els serveis i l’administració dels ajuntaments de la província de Barcelona.
El projecte s’emmarca en l’interès de la Diputació de Barcelona en copsar la percepció de la ciutadania de la província sobre el seu municipi i els serveis que ofereix el seu ajuntament, recollint informació sobre la valoració que en fa respecte aspectes com la transparència del seu ajuntament, els problemes que perceben com a més greus del seu municipi o quins serveis públics valoren millor i quins pitjor.
El cas de Matadepera
Cal matisar que l'enquesta no és real de cada municipi. Per fer aquest estudi, s'han realitzat 2.000 enquestes telefòniques al conjunt dels 230 municipis de menys de 10.000 habitants, 400 a cada tram de població (fins a 500 habitants, de 501 a 1.000 habitants, de 1.001 a 3.000 habitants, de 3.001 a 5.000 habitants, 5.001 a 10.000 habitants), seguint quotes de sexe i edat.
En el cas del nostre poble, doncs, es comparteix una mostra de 400 entrevistes i dels municipis d'entre 5.001 a 10.000 habitants. Amb aquests paràmetres, els resultats indiquen que la satisfacció de viure en municipis d'entre 5001 a 10.000 habitants és molt elevada (92%), que els serveis més ben valorats són la recollida d’escombraries, els trànsit i l’enllumenat, i que els menys valorats són l’estat dels carrers, l’accés a l’habitatge, i les oportunitats de feina. Els principals problemes que es perceben que hi ha són la seguretat ciutadana (28%), seguida de la gestió política municipal (25%) i el transport públic (25%). Pel que fa a la gestió municipal, un 10% pensa que és igual o superior a 9, un 79% entre 5 i 9 i només un 12% la suspèn.
Podeu consultar l’enquesta completa a través de l’enllaç que trobareu a la dreta de la pàgina.