Actualizació del Beesafe d’emergències

Dimarts, 5 de novembre de 2019

“Beesafe - from Home to town” està disponible a l’App Store i a Google Play.

Aquest passat dissabte dia 2 de novembre al matí va entrar en funcionalment una nova versió del “Beesafe - from Home to town”, l’aplicació del pànic de l’Ajuntament de Matadepera. L’aplicació es va posar en marxa a principis del passat mes de febrer perquè la població tingui una via directa de connexió i alarma amb la policia local, sense intermediaris i on en tan sols 15 segons, l’usuari pot enviar avisos d’emergència o incidències urgents als agents més propers. Per a tenir les millores incorporades de l'aplicació, és necessari actualitzar-la, un avís que ja es va notificar el mateix dissabte als usuaris donats d’alta a través de SMS, correus electrònics i notificacions push.

Entre les millores principals que s’han incorporat, el fet que immediatament després que l’usuari ciutadà cliqui les alertes “Presència estranya al carrer” o “Activitat sospitosa a casa veïna” podrà escollir si enviar a l’usuari policia la seva ubicació actual o la ubicació del seu domicili en cas que hi sigui; o que una vegada l’usuari policia atengui l’alerta i l’usuari ciutadà rebi la notificació conforme en breus instants rebrà assistència, el segon podrà obrir un xat amb el primer per si vol adjuntar fotos, enviar notes de veu o anar enviant la seva ubicació actual per si es va movent de lloc. En cas d’incidència, el contingut del xat queda bloquejat i encriptat per si cal revisar el seu contingut amb posterioritat.

L’aplicació continua essent ben fàcil d’usar: a la pantalla principal hi ha quatre tipus d’alarmes per activar, en funció de l’emergència: en taronja, si hi ha intrusos a casa, en blau fosc en cas que es tracti d’incidències amb l’alarma de casa, en verd per si es detecta activitat sospitosa a alguna casa veïna i en blau clar per si s’observa presència estranya al carrer. Per tal de poder fer ús de l’aplicació, prèviament cal configurar el perfil d’usuari amb la informació de la casa i la seva ubicació.

Des de la Regidoria de Seguretat i Protecció Civil s’insisteix en la importància que la població faci un bon ús de l’aplicació i que es prioritzin els avisos d’emergències urgents, per tal de no col·lapsar la policia local. Des que es va posar en funcionament, Matadepera ja té més de 700 llars registrades i compta amb més de 1.500 usuaris.

Darrera actualització: 4.11.2019 | 11:16